Ook dit jaar verzorgen wij voor onze relaties de belastingaangifte. Wilt u dit ook? Hieronder leest u hoe dit werkt.
Wij verzorgen uitsluitend de particuliere aangifte inkomstenbelasting. Ondernemers brengen we graag in contact met administratiekantoren waarmee wij samenwerken.
Wat doen we dan voor u?
- Om uw aangifte in te kunnen dienen, meldt u zich bij ons aan. Wij vragen dan een machtigingscode aan bij de Belastingdienst. U ontvangt deze thuis en stuurt deze aan ons door. Hebben wij reeds eerder voor u de aangifte verzorgd? Dan ontvangt u deze code mogelijk al thuis. Stuurt u deze dan ook aan ons door.
- U verstrekt aan ons een aantal documenten. Dit kan digitaal (via onderstaande uploadlink) of als kopie afgegeven worden op kantoor.
De documenten die we nodig hebben, zijn:- Jaaropgave van uw werkgever
- Jaaropgave van uw hypotheek
- Jaaropgave van uw oude hypotheek (indien u in 2023 uw hypotheek heeft ingelost)
- Jaaropgave van uw spaargeld
- Notariële afrekeningsnota van uw oude woning (indien u uw woning in 2023 heeft verkocht)
- Overzicht verbouwingskosten (indien u uw woning in 2023 met geleend geld heeft verbouwd)
- Bent u in 2023 getrouwd, geregistreerd partner geworden of een samenlevingscontract aangegaan? Laat ons dat weten.
- De ‘checklist aftrekposten’ geeft ondersteuning bij het toepassen van overige aftrekposten. Loop deze door en laat ons weten als dit op u van toepassing is. Graag ontvangen wij dan ook de onderbouwende facturen, rekeningen etc.
- Wij vullen de aangifte in en versturen deze voor u
Voor deze dienst rekenen we €110 inclusief BTW. Voor relaties die in 2023 via ons kantoor hun hypotheek hebben geregeld is deze dienst gratis. Meldt u zich in dat geval ook aan.
Indien u hier gebruik van wilt maken, verzoeken we u dit ons vóór 1 maart a.s. te laten weten en uw stukken aan te leveren. Stukken kunt u hier uploaden. Wij zorgen er dan voor dat de aangifte voor 1 mei 2024 is ingediend.